понедельник, 24 ноября 2008 г.

dialogen

Dialoog 1.



A (vrouw):  Ik heb een pen, een boek dak nog niet heb gelezen. Ziet er heel netjes uit. En... Ik heb een bladwijzer

B(man): Ik heb een gsm.

A: Wat heb ik nog allemaal

C(vrouw): Wil je je jas even neerleggen?

A: Nee, ik zit graag op mijn jas.

B: Dan zit je ook hoger.

A: Lacht.




Dialoog 2.



A(man): En? Is het een mooie film?

B(vrouw): Nou, je hebt hem toch zelf net gezien.

A: Kunnen ze animatie gewoon niet verbidden in Polen?

B: Nee joh, iedereen mag doen wat hij wil.



Dialoog 3.


-Waar blijft die trein? 

-Ik heb honger

-Ik haat vertragingen!

-Ik heb zin in frietjes. Zullen we frieten gaan halen?

-Ja, snel!



Dialoog 4 (in de bus)


A -meisje met een sterke stem

B -jongen

C -meisje




C: Ze kwamen toch van Breda?

A: Nee, ergens van Rotterdam of zo. Ze waren alle drie op slag dood!    

B: Ja, ik heb vanochtend ook iets gehoord op Belgische nieuws. 

(zijn taal) Wat hadden ze toch allemaal op?

A: Niks. Ze waren niet dronken, geen druks, niks. Gewoon in slaap gevallen op E-19. Het was om een uur of 9... 

C: Tjongejonge, als je voelt dat je in slaapt valt, moet je gewoon even stoppen. Koffie ergens gaan drinken of weet ik veel wat.

B: Nee, als je echt zo moe bent, moet je gewoon niet gaan rijden! Gewoon pitten in de auto.

C: Nja...

B: Of met de bus, ze hadden een bus kunnen regelen. Dat doet men vaak..

C (onderbreikt, opgewekt) Of een hotelletje boeken!

A: Ze waren echt moe. Want - om hoe laat begint I love Techno? 7 uur?

C: Ja, zoiets. Het begint vroeg.

A: Van 7 tot 7, het is toch heel lang. 

B: Hoe bedoel je?

A: Nou, als zij van 7 tot 7 wakker bleven, het is 12 uur, het is toch heel lang. Ze waren alle drie in slaap gevallen. 

C: Als je met iemand meerijdt moet je ook wakker blijven.

A: De twee andere meisjes lagen op de achterbank. De auto week na een bocht af en botste tegen een vangrail. 

B: Ze hadden wakker moeten blijven...



(alle drie vallen en slaap en worden wakker in Breda)

B: Ben je in slaap gevallen?

A: Nee, de bus schudt te hard.

B: Even koffie halen. 

A: Het is al kwart voor. Het wordt stoptrein.

B: Om hoe laat...

A: 10 voor...

B: Nee, om hoe laat kom je aan?

A: Bij ons in Tilburg? 20 over... 


Комментариев нет: